YARATIM

kişinin haddini bilmesi şirk değil belki tevhidin ta kendisidir.

çünkü sen sensin o odur.

zat ile asla birleşme veya ayrışma olamaz.

en fazla yakınlık kabı kavseyn yakınlığıdır.

ama arka planda tüm kuvveler ona aittir.

tüm birimlerde dahi öyledir.

işte bu demek değildir ki her varlık birbirinin aynıdır.

belki her varlığı oluşturan rab aynıdır.

rabbin aynı olması, her varlığın aynı olmasını veya zatın bizzat aynı olmasını gerektirmez.

her varlığın sanal benliği bizzat ona aittir ve sonsuza dek yaşayacaktır.

Dolayısıyla sanal benlikler kişiye özgü rab tarafından oluşturulmuştur.

hem asla ve asla reel benlikle birleşmeyecek tir.

birleşir diyen yanılıyordur.

çünkü mutlak hüvviyet seyr etmek ve seyr edilmek istemiştir.

seyr etmek için alemi ve seyr edilmek için de insanı var etmiştir.

bileşme olursa bu yaratım anlamsız kalır.

saygılarımla…

Yorum yapın