ELESTU B-İRABBİKUM

yakın dostumla sohbet yapmıştık. onun yazılarını “cevap” olarak, benim yazıları da “mnö” olarak yazdık.

mnö-Bugünkü konu ne olsun?

cevap-elestu birabbiküm KALU bela konusu tam oturmadı. Bu konuda olsun.

mnö-elestu BiRabbiküm nerde sorulmuş olabilir?

cevap-boyutsal bişey sanırım

mnö-Allah için Ezel ve ebet varmıdır?

cevap-hu için yok evvel ve ahir Allah’ın isimlerindendir. demek Allah için vardır. Ama hu için olamaz çünkü hu dediğimizde tüm kavramlar düşer ve hiç bir sıfat ve mananın seyrinin oluşmadığı sırf a’ma olan kendisi kalır.

mnö-çok Güzel, süper değerli dost. yani Allah, hu adıyla işaret ettiğimiz mutlak hüvviyet’in kendisini seyr ettiği ayna olarak tanımlanabilir. yani Allah dediğimizde hu’nun seyr için kendi manalarına ilk bakışıdır. Bu bakışa Allah ismi ile işaret etmiştir. ihlas süresinde önce hu sonra Allah sonrada ehad isimleri peşpeşe gelir. yani mutlak hüvviyet Allah olarak isimlenir ve manalar orada bir-tek tir. Allah ismi için asla kesret düşünülemez. örneğin… evvel ve ahir orada Tektir. zahir ve bâtın orada Tektir. Velhasıl Allah dediğimizde tüm manaların tek olduğu zat düşünülür. cevap-ama elestü birabbiküm ayetinde Rab deniliyor. fark ne olabilir.

mnö-evet bu ayette Rab kelimesi kullanılmıştır. fark ne diyorsun? Rab neydi?

cevap-esma terkibimiz mnö-evet hitap bize senin rabbin derken, kime uzanır?

cevap-hepimize.

mnö-evet çok güzel. yani rabbul erbaba yani tüm alemlerin rabbine. ayete göre süreç nasıl başlıyor?

cevap-ben sizn rabbiniz değil miyim Daha öncesi diyor ki; Adem oğullarının bellerinden zürriyetlerini alıyor. Nefsini şahit tutuyor.

mnö-evet Meni alınıp o meninin nefs olması için bir süreç izleniyor. buna yaratım süreci denir.

cevap-yani kodlanıyo mu?

mnö-kodlama olayı başka şeydir. diyordu ki nefsleri şahitlik ediyor. yani bireysel şuur ortaya çıkarıyor ve bireysel şuurun varlığını onun Rabbi oluşturuyor. yani daha anılmayan bir atılmış su iken onu anılır yapıyor. nerde?

cevap-?

mnö-nerede anılır varlık yapıyor? sen nerede dersin ki ben artık bir insan oldum?

cevap-ana rahminde ki 120. günün sonunda. Ama hiç açmıyosun hocam değil mi?

mnö-kendi kendine olay açılacak aziz insan. Ana rahminde 120. günde bireysel nefs bize veriliyor.

cevap-ruhun üflenmesi mi?

mnö-tüm bu olaylar sanki karşılıklı bir olaymış gibi bize anlatılıyor.

cevap-evet.

mnö-evet ruhun öflenmesi Tıpkı Hz ademin ilk yaratılışı gibi.

cevap-üflenirken mi oluyor bu onaylama?

mnö-Kur’anda sanki Allah ile melekler arasında bir konuşma var. ama konuşma hakikatta, manen oluşan bir olaydır. Bu da öyle… bireysel sanal nefs var olduğunda, ki bu nefs, varlığını Rabbin esma kompozisyonundan alıyor B-irabbiküm diyerek buna işaret ediyor. Dikkat et hemen kelimenin başında B Harfi var. yani diyor ki sen her nekadar bir nefs olarak kendini müşahade ediyorsun ama senin nefsinin mahiyeti yani özü bana ait. burda bir hatırlatma vardır. yoksa geçmişte oluşan bir şey değil. Öyle olsaydı heppimiz o anı hatırlardık. Bir de uydurmuşlar bize unutturuldu diye.

cevap-birşey anlamadım hocam.

mnö-Şöyleki, yani her insan islâm fıtratı üzerine yaratılıyor. İslam fıtratı Allah isimlerinin belli bir düzen içinde bir araya gelip, aynı sistem üzeri yeni bir alt düzeni kurmasına denir. yani bize diyor ki, sende bu düzen içinde varsın. Senin tohumunu babanın belinden aldım. Sonra kendisini fark edecek bir nefis yaptım. sen ey insan her ne kadar ayrı bir nefis olarak varsan da, Senin öz varlığın Rabbin oluşturmasıdır. yani nefsine şahit oluyursun. yani nefsini fark ediyorsun.

cevap-orda mı fark ediyoz bunu ve unutmuyoruz.?????

mnö-hayır bize diyor ki,

cevap-kim diyor hocam?

mnö-Ya kimse birşey demiyor? sen şu an itibariyle nefsinin varlığına şahitsin diyor Rabbimiz. Bu nefsin varlığı rabbinden gelmektedir fark et diyor ayet. ya rabbimiz ve biz konuşuyoz.

cevap-Bilimsel bi açıklama değil ki?

mnö-Bu bir halin dillendirilişidir. konuşturma veya canlandırma gibidir.

cevap-e noluyo o zaman?

mnö-Bir şey olmuyur. sana diyor ki senin nefsin Rabbin varlığından varlığını alıyor. Hani bazen taş konuşturulur onu üzerine yazılar yazılır düş aleminde veya hayvanlar konuşturulur edebiyat kitaplarında. öyle bir şey gibi.

cevap-hocam siz rab deyince ne düşünüyosunuz, beyin mi?

mnö-hayır

cevap-Allah Hu Rab Hak çok karışık kavram karmaşası

mnö-başka sohbette bu konuyu açalım inşallah.

cevap-Güncel bi karşılığ yok bunların mu anlatım için?

mnö-sen suyu düşününce ne düşünürsün özü itibarıyla… Suyun özü olan h2o ile su ayrı ayrı mı? Su ayrı şeydir h2o ayrı mı mı?

cevap-valla görünen su hidrejeni görmüyoz.

mnö-İşte bizde öyleyiz. ama görüyoz bi sıvı. Nasıl ki bilim adamlarına inanıp suya h2o demişsek… Resulullah a inanıp kendimize de esma terkibi demişiz… Bilim adamı h2o yu tesbit etmiştir. ilim adamı da esma terkibi ni tesbit etmiştir. Bilim adamı olamazsak da, en azından bilim adamına inanıp öyle diyeceğiz.

cevap-peki bu ayetteki amaç ne? Bunu farketmek mi?

mnö-ilim adamı olamazsak en azından ilim adamına güvenip öyle diyip gereği eylemleri yapmak için bildirilmiştir. amaç şu… Ey kulum; sen bağımsız bir varlık gibi görünebilirsin. ama varlığın rabbe ait. Bunun farkında ol. kulluğunu unutma. gerekli çalışmaları yap. şahit olduğun varlığının hakikatı rabbe dayanır. suyun h2o ya dayandığı gibi. şimdi sudaki atomik yapıyı bozup enerji üretmek isteniyor ayarlarıyla oynayıp yani dönüşüm yapılmak isteniyordur.

cevap-burda bi ahit yok yani.

mnö-ahit zaten ilk varoluş noktamız da bünyemize konulan kodlardır.

cevap-kuran da bu kodların açılımı mı?

mnö-Bir tanrı yok ki karşılıklı ahit sözleşme imzalayarak işe başlayalım.

cevap-evet kesinlikle…

mnö-Allah sistem ve düzenini Kur’an da, sanki karşılıklı konuşan iki taraf gibi anlatmıştır.

cevap-kafa karışıyo işte hep eskiye dönüyor.

mnö-evet

cevap-daha açık olamaz mıydı? herkes anlasın eski inanç olayı perdeliyor.

mnö-7 milyar insan var. Her insan ayrı bir dünyada. örnekleme olarak anlatılıyor ki, her insana hitap etsin.

Yorum yapın