YAZGILARIMIZIN İÇERİKLERİ

Yazılarım biraz değişiktir. Hem şair ruhlu olduğum için cümlelerim genelde devriktir.

Bizi takip edenler çok iyi tanır, bir konuyu anlatırken bölüm bölüm yazar ve en sonuna kadar geliriz.

Bir konuyu sosyal medyada yazarken kısa kısa yazıp okuyucuyu hedef noktaya kitlemek içindir ve gerekli mihenk noktasını şuuruna yerleştirmek içindir.

Hasbelkader bir yazımız önünüze çıkarsa ve içinde bir sakatlık varmış gibi gözünüze gelirse, sakın ha hemen hakkımızda ahkam kesmeden sonraki yazılara bakın, çünkü beraber bir bütündür ve bir birini tamamlar.

Örneğin murşid konusunda yazdıklarımızı duvarımızı açıp ve sırayla okuyun, müthiş bir hakikatı dillendirmişiz.

Şöyle ki; her ne kadar sen irşadı kuldan görsen de, kul ile irşad eden Allahtır haikatını yazdık.

Böyle ilk etapta olaya sakat bakıp, aha mnö burada mürşidleri inkar ediyor izlenimini oluşturmak büyük hatadır.

Yazıları parça parça yazarım ki okuyanın dikkatini celb etsin ve devamı olan yazıyı da okusun.

Yoksa tek parça uzun yazıldığında, okunmaz ki.

Şuna benzer, ilacı aldım şifayı veren Allahtır. Şifayı ilaç vermez ki…

Mürşidimin elini tuttum ama irşad eden Allahtır

Olay budur.

Olayı anlamadan sağa sola çektirmeye çalışmaya gerek yoktur.

Kur’anı kerimin ayetlerine bakın, bir ayeti anlamak için tüm sureyi veya önden arkadan ayetleri tutmak gerekir. Ortadan bir ayet al ve Allah şöyle demek istedi dersen hata edersin.

Adam der ki namaza yaklaşmayın der ayet, yahu önünü okusana… sarhoşken yaklaşma der.

Önceden görür a’maların file dokunup tarif etmesi gibi. Biri sutuna benzetir diğeri boruya.

İşte aziz kardeşlerim açık ve net yazayım ki, kul irşad ediyor gibi beş duyu ile gözükse de, kul ile kulu irşad eden Allahtır.

O yüzden Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimize ihtar gelmiştir. Sen hidayeti kendinde sanma, sen tebliği yap ama hidayeti veren olarak Allahı bil.

İşte bu konuyu dün akşam dillendirdik. Anlayana yerden semaya selamlar olsun.

İnat edip küçük düşürmek isteyen veya laf canbazlığı yapıp böyle hassas konuda bizi anlamak istemeyen ve lafımızı dedikodu malzemesi yapıp sohbetinde tatmin aracı yapanı ise, Allahın cebbar ve züntikam esma kuvvelerinin anlamlarının kendilerinde zuhur etmesi için nazar oluşturmasını temenni ederim.

Çünkü bu mürşid ve irşad konusu çok hassastır ve olay anlaşılmadan birilerinden bir şeyler beklemek şirktir ve şirkin affı da yoktur.

Yorum yapın